אחרי 3 שנות מעצר: עמוס סילבר ישוחרר לראשונה למעצר בית

אחרי כ-3 שנים מאז שנעצר ובמהלכן שהה במעצר תוך ניהול משפטו, צפוי מייסד "טלגראס" עמוס סילבר להשתחרר לראשונה למעצר בית בכפוף לאיזוק אלקטרוני ובתנאי שלא יהיה נגיש לאינטרנט, זאת לאחר שישלם ערבות בסך 150,000 ש"ח

בתום דיון שנערך היום (ד’) בבית המשפט המחוזי מרכז בלוד, קבעה השופטת אפרת פינק כי עמוס סילבר, שהקים בשנת 2017 וניהל את “טלגראס”, ערוץ המסחר הלא חוקי המפורסם בקנאביס וסמים באפליקציית טלגרם, ישוחרר לראשונה מכלא רימונים למעצר-בית, כ-3 שנים לאחר שנעצר בקייב, אוקראינה, בתום תרגיל משטרתי בסיוע עד מדינה שהיה חבר הארגון.

דיונים רבים נערכו עד כה במסגרת ההליך ובכולם דחה בית המשפט את בקשת סניגוריו לשחררו למעצר-בית מחשש להימלטותו. סילבר ישהה תחת פיקוח של שני בני משפחה צמודים בצפת, ללא גישה לאינטרנט ובאיזוק אלקטרוני. השחרור עצמו מותנה בתשלום ערבות בסך כ-150,000 ש”ח. לבקשת הפרקליטות ניתן עיכוב ביצוע של 48 שעות לצורך הגשת ערעור.

סילבר, שכיום גם מועמד בבחירות לכנסת (למטרות הצהרתיות בלבד כנראה), נעצר לראשונה במארס 2019 באוקראינה בתום “תרגיל” שעשתה לו המשטרה, כשגייסה את שותפו לשעבר לניהול טלגראס כעד מדינה. הוא הזמין את סילבר מארה”ב לחתונתו לכאורה בקייב שם הוא נעצר על ידי המשטרה המקומית במקביל למעצרם של 42 פעילים אחרים בארגון.

בשדה התעופה של קייב, רגע לפני שעלה למטוס בדרכו לישראל להסגרה ולמשפט, הצליח סילבר להימלט, כפי שנחשף אז גם בסרטון ממצלמות האבטחה. בחלוף מספר ימים איתרה אותו משטרת קייב והוא הוסגר פעם נוספת, בהצלחה. בהגעתו לישראל סילבר נעצר ומאז הוא שוהה כאמור במעצר מזה כ-3 שנים.

עמוס סילבר (צילום: פלאש90)
עמוס סילבר (צילום: פלאש90)

כזכור, לפני כחצי שנה ניתן גזר דין ראשון בתיק טלגראס, שיכול לנבא על העונש העתידי הצפוי לסילבר. המתכנת של הארגון, יוצא ממר”מ בשם רז קרוננברג, נשלח ל-33 חודשי מאסר בפועל, נתון שגורמי מקצוע מעריכים שיהיה לפחות חצי או אף שליש מהעונש הצפוי לסילבר, קרי אולי אף קרוב ל-10 שנות מאסר.

מנגד, סניגוריו של סילבר טוענים כי אין הצדקה לענישה חמורה נגד מרשם מכיוון שסילבר לטענתם מעולם לא סחר בקנאביס בעצמו במסגרת הפעילות של טלגראס, לא הרוויח כסף באופן מאורגן מהפעילות הזאת ובסך הכל ניהל פלטפורמה מקוונת שעל גבה ביצעו אולי אחרים עבירות.

למעשה, משפטו של סילבר בגין העבירות עצמן טרם התחיל והדיון שנמשך כ-3 שנים עוסק כולו בשאלת חוקיות החדירה למחשבים שביצעה המשטרה כדי לאסוף ראיות ולקבילותן. בחודשים והשנים הקרובות יימשך משפטו.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר